Tuesday 24 July 2012

K/A/M/P

Selamat menyambut Ramadhan aokmer! Dah 4 hari berpuasa, camana? Ada baikkah? ^^,

Tetiba hari ni Moi teringat apa yang belajar dalam satu lecture dulu. Pasal teori Darwin. Pernah dengarkah? Darwin cakap manusia ni berasal dari primates. HUH! Rasa nak gelak je an, ade ke die kate kite ni dari monyet?! pffttt... Anehkan, walhal Allah dah cakap dah dalam al-Quran, manusia itu tercipta drpd tanah. Allah mencipta Nabi Adam dengan tangan Allah sendiri. 

the so called darwin's theory


Darwin kate aokmer ni berevolusi dari primates, sebab tu ada 96% persamaan gene antara manusia ngan primat.. Tapi kan, dalam al-Quran sendiri Allah ada bercerita pasal orang Israel yang melanggar perintah Allah. 

Firman Allah:
2:65


Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami berfirman kepada mereka: "Jadilah kamu kera yang hina".

7:166
Maka setelah mereka berlaku sombong takbur (tidak mengambil indah) kepada apa yang telah dilarang mereka melakukannya, Kami katakan kepada mereka: "Jadilah kamu kera yang hina".

Maybe ada kemungkinan, persamaan gene tu sebab kera tu pon dari manusia. Manusia yang telah melanggar larangan Allah pada hari sabtu.

Ni la yang bezanya sains  barat dan agama. Kita orang islam, percaya akan perkara ghaib tetapi sains barat hanya mahukan bukti yang konkrit. Kan best kalau kita umat Islam sekarang dapat menguasai ilmu dan sebarkan kebenaran. Masya Allah :')

Wallahualam. Hanya Allah maha mengetahui lagi maha bijaksana.

P/S: K/A/M/P => kera/apes/monyet/primates
Penyokong teori darwin ni ada hari diorang sendiri, pada hari tersebut, diorang akan berbogel, konon-kononnya kembali kepada asal.. EWWWW.. xdak hotak ka diorang ni? Astaghfirullah al azim

2 comments:

  1. Ustazah ak de ckp time ak form 4 dulu..dia kate, sc without islam is sesat...huhuhu

    ReplyDelete
  2. Albert einstein ada cakap "sains tanpa agama, itu tempang. Agama tanpa sains, itu buta" Agak-agak agama apa yang dia maksudkan tu? jeng jeng jeng.. eh, pandai pula einstein ni cakap melayu. lol

    ReplyDelete